Aktualności

JUST DO IT! Tylko… co?

Nie ma pośród nas osoby, która nie znałaby marki Nike. Wszyscy bez problemu rozpoznajemy jej charakterystyczne logo w kształcie łyżwy i popularne na całym Świecie od lat hasło „JUST DO IT!”

Dzięki współpracującej od wielu lat z marką Nike agencji Wieden+Kennedy możemy być już pewni, co autor hasła „JUST DO IT!” Miał na myśli. Reklama Nike zrealizowana w Chinach z powodzeniem czerpie z tego starego, lecz wcale nie wysłużonego hasła i oferuje nam wciągającą historię i serię pięknych, dynamicznych ujęć.

Film przedstawia młodych i starszych ludzi w wielu różnych dyscyplinach sportowych. Kamera płynnie przechodzi od jednego do następnego bohatera bez żadnych cięć. Dzięki temu energicznie mamy możliwość podziwiać niebywałe umiejętności i możliwości fizyczne zwykłych osób. Jednocześnie narrator przypomina: „Nie musisz tego robić dla chwały. Nie musisz tego robić, aby być sławnym. Nie trzeba tego robić dla chłopców. Nie ma znaczenia, jak to robisz lub gdzie to robisz.”, po to by na końcu wypowiedzieć najistotniejszą kwestię: „Nikt nigdy nie powiedział żadnej z tych rzeczy. Wszystko, co zostało powiedziane, to <Just Do It>.”.

Dino Xu, dyrektor oddziału szanghajskiego agenci Wieden+Kennedy wyznał, iż dorastając w Chinach, był otoczony przez ludzi, którzy często używali angielskich słów „Just Do It” jako puenty, nie wiedząc, co to naprawdę znaczy. Dino cieszy się zatem, że ta kampania pomaga zdefiniować co kryje się pod tym popularnym sloganem, a czym on wbrew pozorom nie jest.