Jeżeli czekaliście z niecierpliwością na kolejne ciekawe fakty o naszych ukochanych Air Maxach, to dziś wasze potrzeby wiedzy zostaną spełnione!
Zmiana brandingu
Dobrze znany nam dzisiaj branding modelu Nike Air Max 1 umieszczony na pięcie nie istniał od zawsze. W pierwszych, testowych wersjach modelu Air Max 1 pięta była czystym polem, bez żadnego otagowania. Napis „Nike Air”, który dodaje tym butom indywidualnego stylu pojawił się dopiero później, w miarę jak projekt rozwijał się, a produkcja nabierała tempa. Krok ten został troszkę wymuszony przez testy i reklamy, w jakich brały udział sneakersy Air Max 1.
Problemy działu marketingowego
Dział marketingu odpowiedzialny za reklamy marki Nike nie był początkowo zachwycony konstrukcją butów Air Max 1 i nie podzielał zachwytów ich projektantów. Reklamowcy zastanawiali się długo, w jaki sposób mają sprzedać w swoich pomysłach buty, które mają dziurę z boku podeszwy. Na szczęście już pierwsze kampanie pokazały, jak nieuzasadnione były ich obawy, bowiem od samego początku przynosiły one sukcesy sprzedażowe.
Pakiet Air Max
Gdy marka Nike powierzyła Tinkerowi Hatfieldowi zadanie zaprojektowania butów Nike Air Max 1, zaznaczyła wyraźnie, że nie mają one być osobnym modelem, lecz częścią większego pakietu. Air Maxy 1 miały bowiem występować między innymi w towarzystwie sneakersów Air Safari oraz Air Trainer 1 i razem tworzyć zestaw obuwia sportowego będącego jedną wielką rodziną. Wszyscy miłośnicy Air Maxów dziękują Panu Hatfieldowi za to, że podjął się tego wyzwania i nie zrezygnował z przedstawionej mu szansy, bowiem jego projekty cieszą nas aż po dziś dzień!